Exploring the east coast! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu Exploring the east coast! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu

Exploring the east coast!

Door: Femke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 April 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

English first, scroll down for Dutch.
Engels eerst, scroll naar beneden voor Nederlands.

Look mom, I’m not forgetting to write my blog this time! Even though I am very busy with rounding off my classes and making my last two big assignments for my home university, I found some time to write a blogpost so that my Dutch fans can wake up with an update from their favorite exchange student.

So, I will talk about my two last trips in this blogpost. On Saturday the 16th, we went to Salem and Boston with ISSS (International Student and Scholar Services). We started off the day in Salem, known for the witch trials. I was really excited to go there. But when we came there, I quickly learned that my excitement was completely unnecessary and there was literally nothing to do there. So, me and Jill mostly worked on our tan and waited for the bus to leave to Boston.

As I said before, Boston might have become my new favorite city. And this day, this was confirmed. The atmosphere, the buildings, it was simply amazing. This day, I got to explore some more of the city with Anette, Bia, Marion, and Luuk! Luckily, I'm going back there with my parents and sister. I can't wait to show them around.

A week later, me, Anette, Marion, Tom, and Jill took off to Washington D.C. where Marion's friend Antoine joined us. We were arriving late on Thursday night after an 8,5 hour trip. On Friday we saw all the touristy things: the capitol (where we even got a tour), the mall, the Washington monument, the World War II monument, the Lincoln monument and the White House. This sounds like a lot in one day, and it was! But we had a lot of fun seeing all these places! The second day was spent in the amazing place called "Georgetown". The Georgetown university was very pretty in combination with the cherry blossom and the rest of this part of town was also very beautiful.
So, these two trips were definitely a success! And the fact that most museums are for free in D.C. also works of course..

Right now, I have to finish my last deadlines before I can make a new blogpost again so I'll make that my motivation.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Kijk moeders, ik ben het voor de verandering eens niet vergeten: een nieuwe blogpost. Ook al ben ik op dit moment heel druk met het afronden van mijn laatste lessen en de twee opdrachten die ik voor de HAN nog moet maken, heb ik eventjes de tijd gevonden om een blogpost te schrijven. Nu worden al mijn Nederlandse fans morgenochtend wakker met een update van hun favoriete internationale student.

Ik ga het hebben over mijn twee laatste tripjes. Op 26 april gingen we met de groep internationale studenten naar Boston en Salem. Ik was heel benieuwd hoe Salem eruit zag, dus ik had daar erg veel zin in. Eenmaal aangekomen in Salem merkte ik dat mijn enthousiasme nergens voor nodig was, want er was letterlijk niets te doen. Dus onze tijd daar hebben Jill en ik gespendeerd aan bruin worden (mislukt) en wachten tot de bus naar Boston vertrok.

Anette, Bia, Marion, Luuk en ik gingen er in Boston op uit om nog meer van deze stad te verkennen. Zoals ik eerder al zei, is Boston mijn nieuwe favoriete stad geworden! Ook deze dag was het weer heel leuk en heb ik weer meer leuke delen van Boston ontdekt. Gelukkig ga ik met pap, mam en Anne nog een keer terug om ook hun de stad te laten zien!

Een week later ging ik met Anette, Marion, Tom en Jill naar Washington D.C., waar een vriend van Marion (Antoine) zich bij ons aansloot. We kwamen er op donderdagavond laat aan na een busrit van 8,5 uur. Op vrijdag hebben we alle toeristische highlights bezocht: the capitol, mall, Washington monument, tweede Wereldoorlog monument, Lincoln monument en het Witte Huis. Ondanks dat het veel was in een dag, hebben we het heel erg naar ons zin gehad.
De volgende dag hebben we doorgebracht in Georgetown. De universiteit daar is echt prachtig en de rest van Georgetown was ook heel mooi, gecombineerd met een lentezonnetje.

Deze twee tripjes waren zeker een succes en gelukkig waren het nog niet de laatste stedentrips voordat ik Nederland weer kom vervelen.

Op dit moment ben ik aan mijn laatste deadlines aan het werken zodat ik weer kan genieten van een gezellig weekendje met iedereen hier. Als ik klaar ben met alle verslagen, komt er weer een nieuwe blog post, pinky promise!

  • 29 April 2016 - 08:25

    Moeders :

    Dank, dank. Op dit moment is er niets leukers dan wakker worden met de melding dat er een nieuw blog geschreven is. Xxx

  • 29 April 2016 - 11:06

    Anne:

    Eindelijk een vermelding in je blog, ik voel me vereerd. Nog maar 15 nachtjes!! :) xxx

  • 29 April 2016 - 14:24

    Astrid:

    En nu Salem gauw vergeten en genieten van je laatste weekjes USA.
    Succes daar met het afronden van alles en enjoy life!

    Moeders en Anne... sterkte nog even en hou vol! ☺

  • 29 April 2016 - 14:53

    Oma Kok :

    hoi ,die Femke, wat een reiziger ben je toch,ik wens je nog `n goede schooltijd ,fijne tijd met je fam en gezond weer hier, groetjes van oma Kok

  • 29 April 2016 - 17:04

    Cato Devrught:

    Hoi lieve schat,altijd leuk om wat van je te horen,
    het zit er bijna op,maar gelukkig geniet je nog van alle kanten.
    Blijf genieten,en straks als ik jouw weer in mijn armen kan sluiten,geniet ik weer.

    veel liefs oma cato xxxxxxxx

  • 06 Mei 2016 - 00:32

    Brigitte Vels-Mijnen :

    Hallo Femke de foto is mooi gemaakt en het weer in .Doetinchem is lekker warm en bij jullie dan of maak jou dat niet uit en op school gaat het ook goed. Voor je weet ben je weer lekker thuis in .Doetinchem is het wel leuk daar en die mensen die ook daar zijn kun je er goed mee. Over weg .Maar wij gaan zo lekker slapen, wandt jan doet 2 keer perweek vrijwilligers werk bij de Ooiman heel veel groetjes van Jan en Brigitte vels

  • 06 Mei 2016 - 00:33

    Brigitte Vels-Mijnen :


  • 07 Mei 2016 - 01:18

    Brigitte Vels-Mijnen :

    Hallo Femke het zit er zo op voor jou ben je blij dat je weer naar huis toe mag gaan naar joh familie en jou. Vriend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Femke

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 17201

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Mei 2016

Minor in het buitenland

Landen bezocht: