#leaveWinniealone - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu #leaveWinniealone - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu

#leaveWinniealone

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 April 2016 | Verenigde Staten, New York

English first, scroll down for Dutch.
Eerst in het Engels, scroll naar beneden voor Nederlands.

It's been a while since I posted a blog. I made a deal with myself and with my mom and grandma that I was going to post one blog a week. I have been very busy with my schoolwork the last weeks. While I'm typing this, I'm in the bus back from a day in New York City (it is still so cool to be able to go to the city for just a day trip). The bus ride is about 2 hours, so I have some time now. Claire, Ilka, and Jill are asleep now, but I have the adrenaline rushing through my veins so I really can't sleep.

Let's start with where I ended my last blog. On Sunday, I dropped off Niels at the bus station. That night, Jill, Luuk, and I went out to dinner with a special guest. We went to my favorite place here (the Cheesecake Factory, where Penny from the Big Bang Theory works). The special guest was Ben Bartels, the coordinator of the international office from our home university. He invited us for dinner in Albany, because he was there for a business meeting! It was really nice to talk to him about the differences between our home uni and UAlbany and to talk Dutch again. I don't know if Ben will ever read this, but thanks again for the night! The three of us had a great time and the food was, of course, delicious!

The two weeks after that were not too eventful. I had a lot of fun, of course, but I also had a lot of schoolwork and that following weekend was a peaceful and quiet weekend spent at Alumni Quad. Only on the Sunday me, Jill, and Luuk went to Schenectady to see the musical the Lion King, which was really great! The week after that was the same as the former week.. A lot of schoolwork combined with visits to the gym and owning people at Skipbo. We also met some new people this week. Our American friend named Josh (AKA the coffee provider) introduced us to some awesome people!

But then came the weekend I was looking forward to! The Friday night was spent in the basement. We couldn't go out because our alarm was set at 5:45AM the next day. On Saturday (so today) we hopped on the bus to NYC for a day. Today was National Pillowfight Day all over the world. Especially in NYC this is always a big deal. The fight would be in Washington Square Garden from 3-6PM. Since we had the entire day off, we took the first book to NYC and the last one back to Albany to do some more sightseeing.
We started off our day at Times Square to do some basic touristy stuff. To continue with the basic touristy stuff, we went to Chinatown. After being told that I look a hell of a lot like Britney Spears (which I still can't see as a compliment, even though I can do the best Britney impression), I found the best souvenir shop so that means that my bag is now filled with fun stuff from NYC for my favorite Dutch girls. (Car, Noor, Jan, Suus, Kate, Manon and her little girl on the way, you know that I'm talking to you.) Talking about Manon's little girl on the way: Jill and I are super excited about that. Only one more month and a few days until the little cutie gets born. So this is dedicated to Manon: Even though I can't be there, I know that you are going to be the best mom ever and I am so incredibly proud of you and Daniël! And whenever I get back to the Netherlands, I'll come running to Nijmegen to admire the little beauty!

But to get back to the day I was telling you about. After souvenir shopping, we went to a Chinese place for lunch. Aleks (one of the awesome people we met), told us about this place. Seeing it from the outside, I was very skeptical because it looked really shady. From the inside, it was very neat and nice. And the food was delicious and cheap!

By the time we left Chinatown, it was time for the pillowfight. Claire changed into her Winnie the Pooh onesie, which turned out to be the best decision ever! She got interviewed by loads and loads of people and she was attacked by bunnies, unicorns, Deadpool, Spiderman, Batman, and all the other weird creatures that walked around at Washington Square Garden. I think there were about a hundred people (not overreacting) who took a picture of us because Claire was wearing the Winnie the Pooh onesie.
Honestly, I thought we were going to have enough after fifteen minutes. In the end, we spent two hours there and we could've spent two more. But we couldn't, because we wanted to walk the High Line and visit the Chelsea Market before we went back to Albany. I told you about these two things before. I had already been there, but it was still great. Especially with the company I had today.

We're almost back in Albany now. I am so tired that I'll probably go to bed immediately. Gotta get some schoolwork done tomorrow and go to the movies at night!

I promise to update weekly again from now on! Like Claire (AKA Scotland) would say: "I swear on me mum."

---------------------------------------

Het is alweer even geleden sinds ik voor het laatst iets heb gepost, ookal heb ik mijn moeder en oma beloofd om het wekelijks te doen.
Ik heb vrij weinig tijd gehad. Nu zit ik in de bus terug van een dagje NYC (gewoon even casual een dagje New York City, hoe vet is dat?!) en iedereen om me heen is aan het slapen, dus nu heb ik die tijd wel. Ik zou nu nog echt niet kunnen slapen, want de adrenaline van de hele dag raast nog door mijn lichaam. Tegelijkertijd ben ik heel moe, dus als ik in bed lig gaat het me waarschijnlijk binnen no time lukken.

Ik ga beginnen waar ik ben gebleven (wel zo logisch natuurlijk) en dat is bij het afzetten van Niels bij de bus. Die is ondertussen alweer bijna twee weken in Nederland en ik zit weer helemaal in het school ritme. Diezelfde avond gingen Luuk, Jill, Ben Bartels en ik uit eten bij de Cheesecake Factory. Ben Barels is de coördinator van de buitenlandstage op de HAN (de school waar ik in Nederland de lerarenopleiding volg). Hij was in Albany voor een vergadering met UAlbany en nodigde ons uit voor een etentje. Het was echt heel leuk om over de verschillen tussen de HAN en UAlbany te praten en over onze ervaringen hier, en ook nog eens lekker vertrouwd in het Nederlands, heerlijk!

De twee weken daarna waren helaas niet heel spannend. Ik had veel schoolwerk te doen en was niet helemaal 100% fit, dus ook vorig weekend was lekker rustig. Op een bezoekje aan de musical the Lion King na, hebben we niet veel uitgevoerd naast schoolwerk. The Lion King was echt heel erg gaaf!
Wel hebben we het natuurlijk weer heel leuk gehad deze twee weken, mede door de nieuwe mensen die we hebben leren kennen deze week!

Gelukkig waren afgelopen vrijdag de drukke weken voorbij en kwam het weekend waar ik al zo lang naar uitkeek! Op die zaterdag ging ons alarm vroeg, om kwart voor 6, maar allemaal voor een goed doel. We gingen een dagje naar New York. Vandaag was het internationale kussengevecht dag over de hele wereld. In Washington Square Park was een groot kussengevecht voor een goed doel. Het gevecht duurde van 15 tot 18. We hadden de hele dag vrij, dus gingen we wat eerder om nog wat langer van de stad te kunnen genieten.
We begonnen op Times Square en als echte toeristen stond ook Chinatown op het programma. Daar vond een man dat ik op Britney Spears leek... Hij was er heilig van overtuigd. Ik weet nog steeds niet of ik dit als een compliment of een belediging moet opvatten, maar het past iniedergeval bij mijn perfecte Britney impressionaties.
Een ander ding waar Chinatown goed voor is, is souvenirs. Dit betekent dat ik voor mijn in Nederland (en Wales) achtergebleven vriendinnetjes wat leuks heb meegenomen. (Car, Noor, Suus, Jan, Kate en Manon en je kleine meid die onderweg is, jullie weten dat dit voor jullie is bedoeld!) En Manon, als je dit leest: lees even de Engelse versie!
En omdat je van souvenirshoppen honger krijgt moest er natuurlijk wat Chinees eten naar binnen gewerkt worden. Aleks (een van de nieuwe mensen die we hebben leren kennen) raadde ons een restaurantje aan in Chinatown. Ik zou hier nooit naar binnen zijn gestapt, want vanaf de buitenkant zag het er ranzig uit. Van de binnekant was het gelukkig netjes en het eten was echt superlekker!

Vol met energie waren we klaar voor het kussengevecht. Voor een extra strijdgevoel had Claire haar outfit omgeruild voor een Winnie de Poeh onesie (een soort pyjama). Dit bleek echt de beste keuze ooit te zijn! Ze werd door meerdere mensen geïnterviews en ze duelleerde met alle andere gek verkleedde mensen die deelnamen aan het kussengevecht. Het kussengevecht was voor een goed doel. De kussens konden gedoneerd worden aan een goed doel voor daklozen. Een mooi initiatief dus!
Dankzij Claire haar outift werden we door veel mensen op de foto gezet! Als ik alles bij elkaar optel waren het er waarschijnlijk rond de 100 mensen (niet overdreven) die naar ons toekwamen voor een foto.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat we het na een kwartiertje wel gezien hadden. Uiteindelijk hebben we er twee uur rondgebracht en daar mochten er van mij nog wel twee bij. Helaas kon dat niet, want er stond nog wat op het programma. Ik wilde Jill en Claire graag de High Line laten zien. Ilka en ik waren er beide al geweest. Ook de Chelsea Market hebben we nog even meegepakt. En dit blijven twee van mijn favoriete dingen om te doen in New York!
Op dit moment zijn we bijna in Albany en is het dagje alweer voorbij! Wel weet ik dat deze drie meiden perfecte reispartners zijn en we nog heel wat tripjes samen moeten gaan doen, ook nadat we terugkomen ik onze eigen landen.

Morgen ga ik even wat schoolwerk inhalen en lekker naar de film 's avonds.

Vanaf nu beloof ik weer om elke week een update te plaatsen. Echt waar! Maar voor nu hoop ik dat jullie een fijne zondagochtend hebben en dat ik er misschien een deel van uit mag maken met mijn blog!

  • 03 April 2016 - 14:15

    Astrid:

    Britney.... are you kidding me?

    You go girl... lots of fun nog een aantal weken!

  • 04 April 2016 - 02:14

    Tunckan :

    Fijn om te horen dat je kwaliteiten als Britney stand-in eindelijk worden gezien.
    Wederom, zeer lange en gedetailleerde blog. Wat vond je het leukst aan Lion KIng?
    Zou je ook wat kunnen vertellen over je vakken en jouw mening over onderwijs in the U.S.

    Groet,

  • 04 April 2016 - 16:07

    Tovrught@upcmail.nl:

    Je hebt weer heel veel meegemaakt,leuk is dat,als je terug bent in doetinchem dan kom je maar
    een hele week logeren om alles te vertellen,of je maakt er een boek over.
    Dat kan natuurlijk ook,dat brengt nog geld op,want je kunt het heel goed op papier zetten.
    Denk daar maar eens over na,ik koop het boek zeker,want je maakt me altijd blij als er weer
    iets binnen komt,dank je wel daar voor.

    Doei meiske blijf je best doen ik hou van je liefs en knuf omaXXXXXX

  • 04 April 2016 - 19:58

    Brigitte Vels-Mijnen :

    Hallo Femke hier met Brigitte ik heb jou verslag gelezen en het ziet er goed uit en verder gaat het goed met jou dat is heel fijn om te horen. Maar wij missen jou wel hoor en het Personeel van de Spar ook daar moet je ook de groetjes van hebben en de groetjes van Jan en Brigitte vels Mijnen. En kom maar weer snel mogelijk naar Nederland terug

  • 05 April 2016 - 18:58

    Brigitte Vels-Mijnen :

    Hoi Femke heb je mijn berichtje gelezen ik ben van morgen bij de .Huisarts geweest voor mijn bloeddruk en die is nu goed ik hoef pas over een jaar weer terug te komen goed of niet dan groetjes uit Doetinchem van Jan en Brigitte vels

  • 09 April 2016 - 18:02

    Brigitte Vels-Mijnen :

    Hallo Femke wij zijn van de week met Jan naar het ziekenhuis toe geweest,naar de Vaat dokter en het ziet er goed uit en over een half jaar weer even terug komen op controle. Maar als jan een wondtje heeft aan de Teen gelijk op bellen en dan snel naar het ziekenhuis toe. Maar ik ga er niet van uit als dat gaat gebeuren en hoe is het met jou wij wensen jou die tijd daar nog een fijne tijd en in mei kom , weer terug heel veel groetjes van Jan en Brigitte vels ❤❤

  • 11 April 2016 - 23:33

    Brigitte Vels-Mijnen :

    Hallo Femke heb je een drukke dag gehad van daag en de lessen zijn die wel leuk en het weer net als in .Nederland zie ik wel maar wij hebben geen koude nachten,En dat is bij jullie nog wel het geval jammer toch .Maar hoe dan ook een fijne avond nog en wij gaan zo lekker slapen heel veel groetjes van Jan en Brigitte vels uit Doetinchem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Femke

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 17196

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Mei 2016

Minor in het buitenland

Landen bezocht: