America's Walking City - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu America's Walking City - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu

America's Walking City

Door: Femke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Femke

08 Maart 2016 | Verenigde Staten, Boston

English first, scroll down for Dutch version.
Eerst een gedeelte in het Engels, scroll naar beneden voor Nederlands.

Before I become to enthusiastic about what may have become my favorite city this weekend, I have to tell you about my gay bar experience.

So, after eating the best nachos ever (credits to Anette), it was time to go to Waterworks. It looks small from the outside, but it is actually pretty big. The ground floor is a pub where you can play pool, chill on the couches and sing karaoke. The first floor is a club where you can dance and go crazy! Besides that, it is a gay club. Even though I am from the Netherlands and we have loads of them, I have never been to one. I did not know what to expect, but it was awesome! Everyone was so nice and showed their best dance moves.

On Saturday, after the gym, we went to see "The Wave". I won't spoil too much, but it was so good! I definitely recommend checking it out!
Since we had a day of discovering Boston ahead of us, we didn't make it too late Saturday night.

At 7AM, our alarms went off. After a nice Price Chopper breakfast, we drove for about 2,5 hours to arrive in the most beautiful city I have ever seen. The harbor, the parks, the architecture, every aspect of the city of Boston was amazing! It is often called America's Walking City, which was given due to Boston's compact and high density nature, which has made walking effective and popular in the city. And that can be noticed when you walk around the city. There is way less traffic than in New York City. We just walked around the city and saw some of the highlights, like the Boston Tea Party Ships!
After that, we visited Harvard University. I must say that I expected it to be very prestigious, but it was not at all what I expected. But it's nice to cross it off my to-see list!
In April, the international office organizes a trip to Boston, so I will be going back there!

While I'm typing this, it's already Tuesday! I am counting down the days until Friday, when I will finally see my boyfriend Niels again! I am so glad that I get to show him a part of my favorite country in the world! We'll be spending five days in New York City and three days in Albany! Only three more nights until we'll be reunited! My next blogpost will probably be after that, so you'll have some rest from my blogposts! Oh, and fun fact: Tunckan’s wife Yamilla and Niels are actually on the same plane here, so we’ll be two excited and enthusiastic, in love teenagers together when we pick them up on Friday!
-------------------------------------------------

Voordat ik te enthousiast word en ga schrijven over wat misschien wel mijn favoriete stad is geworden dit weekend, zal ik vertellen over mijn gay bar ervaring.

Na het eten van de beste nachos ooit (credits naar Anette), was het tijd om naar Waterworks te gaan. Van buiten leek het redelijk klein, maar dat was een illusie. De begane grond was een soort kroeg waar je pool kon spelen, kon chillen op de lounge banken en karaoke kon zingen. Zodra je de trap op liep kwam je in een compleet andere wereld. Dit was meer een nachtclub met een DJ. Waterworks staat bekend als een gay club. Ookal hebben we er daar genoeg van in Nederland, ik ben er nog nooit geweest. Maar hey, voor alles is een eerste keer. En hier kom ik zeker nog een keer terug! Misschien als Niels hier is, om hem lekker te shockeren!

Op zaterday, na de sportschool, gingen we naar "The Wave". Ik zal niet te veel weggeven, maar het is zeker een aanrader! Omdat we een dag vol met rondlopen voor de boeg hadden, werd het geen latertje die avond.

Om 7 uur 's ochtends ging de wekker af. Na een Price Chopper (supermarkt) ontbijt, reden we ongeveer 2.5 uur lang om in Boston de beeindigen. En wow, wat een mooie stad! De haven, de natuur en de architectuur, alles was mooi! Dit is misschien wel mijn nieuwe favoriete Amerikaanse stad. Het wordt ook wel de Amerikaanse wandelstad genoemd, mede mogelijk gemaakt door de vele natuur in de stad, wat wandelen erg effectief en populair maakt. Er is veel minder verkeer dan in New York City, wat het minder gestresst maakt.
Daarna gingen we naar de Harvard University. In mijn gedachten was dit een hele grote en prestigieuse campus, maar dit viel helaas tegen! Wel hadden ze een leuk burgertentje waar we hebben gegeten.
Gelukkig gaan we in april weer terug met de internationale studenten.

Terwijl ik dit type, is het alweer dinsdag! Ik tel de dagen af tot vrijdag, wanneer ik eindelijk mijn vriend Niels weer zie! Ik ben zo blij dat ik hem een deel van mijn favoriete land kan laten zien! We brengen vijf dagen door in New York City en drie in Albany. Nog maar drie nachten totdat we weer samen zijn. Mijn volgende blog post is na spring break, zodat jullie ook een soort van vakantie van mijn blog posts hebben! Oh, en nog iets grappigs. Tunckan's vrouw Yamilla en Niels zitten in hetzelfde vliegtuig, dus Tunc en ik kunnen lekker samen twee enthousiaste, verliefde pubers zijn die dag!

  • 08 Maart 2016 - 19:33

    Oma Kok :

    hoi Femke je ziet er goed uit op de foto dus neem ik aan dat je goed voor jezelf zorgt .nog `n paar daagjes en Niels is weer bij jou en kun je hem veel laten zien en van elkaar genieten , groetjes van oma Kok

  • 09 Maart 2016 - 15:21

    Cato De Vrught:

    Wat beleef jij daar toch leuke dingen,en nog een paar daagjes dan komt je grote vriend
    wat zul je dat fijn vinden om weer even lekker samen bij te kletsen.
    Doe hem ook de groeten van mij.en ga lekker genieten samen.

    doei lieverd XXXXXXXXXXXXXX

  • 16 Maart 2016 - 15:18

    Trui Veen:

    Hi Femke,
    Ohhh, I get all over-excited from reading your blog!! You are really making the most of it. I can just "hear" you when I read all your stories. So may fun things to do (hula-hoop?? Why?) and at the same time; great test results! Good for you! By the way: someone at the British Ministry of Education just decided (last week) that children in primary education are only allowed to use exclamation marks (or points, as American would say) for sentences that start with "How" or "What". What do you think of that!!
    Cheers,Trui

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Femke

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 17181

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Mei 2016

Minor in het buitenland

Landen bezocht: