Yes, I do go to school! - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu Yes, I do go to school! - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu

Yes, I do go to school!

Door: Femke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Femke

04 Maart 2016 | Verenigde Staten, Albany

English first, scroll down for the Dutch version.
Eerst in het Engels, scroll naar beneden voor de Nederlandse versie.

I was supposed to post this blog on Friday, but my weekend was fully scheduled. So let's just pretend that it's Friday and that I am, for once, posting this on time! That is also why I will be posting two blog posts instead of one today!

So, another week of classes has passed. I know I have been writing a lot about the things I do in my spare time. That is why I want to dedicate this blog to the one thing I came here for: studying! Last week was mid-term week, just like this week. This means that the library is filled with students in pyjamas who look like they haven't slept in a month. But not me! I have the privilege of great professors who do not put all their exams in these two weeks, but who spread it out throughout the semester.

A fun thing, and a big difference between UAlbany and the HAN (my home university), is that the classes go on during the mid-ter weeks. At the HAN, we would only have exams and no classes during test weeks.
Another funny thing is that UAlbany actually supports studying at night. The main library is opened 24/7 these weeks and the kind employees give the hardworking students blankets to sleep and toothbrushes/toothpaste in the morning (which is probably for their own goods). This is weird to me, because I always got taught that it doesn't make any sense if you study at night. Your brain doesn't work as well and if you sleep well, it's already half of your grade.
Luckily, I won't be using the library much these weeks. I only have three essays due for my "Teaching in Urban Schools" class and they are only two pages per essay, double-spaced. What a joke! Which means that I'll be having time to do a lot of fun stuff this weekend!
Tonight, we're having a lovely dinner at Anette's place with Ilka, Thaiane, Bea, and Jill. After that, we're going out to a gay bar, which is new to me so I'm looking forward to that.
Tomorrow, it's time for another appointment to get killed at the gym by my personal trainer Anette and in the evening, a group of the internationals will go to a Norwegian movie called "The Wave".
On Sunday, Alex (whose name you haven't heard yet) is driving us to Boston. By us I mean Tunckan, Luuk, and Jill. I have never been to Boston, but I heard a lot of great things about it so I'm really excited!

I'm getting off topic again, I was supposed to talk about school. I already explained what my classes are about in an earlier blog post. "Psychology of Human Sexualities" is still my favorite. I just love how tough, tall boys turn into giggling teenagers whenever they hear the word "vagina" or "penis".

Also, I would like to brag about my grades. Because the level of my courses is super low compared to the Netherlands, I'm a straight A student. I almost get disappointed when the grade is less than a 100/100. In the Netherlands, a 55/100 would have been fine with me, as long as it's a pass. But in here, I just feel like a smart-ass so I want my grades to be like that too. It will be something I have to adjust to when I get back in the Netherlands, because then I have to step up my game again.

Oh, the picture I added is something I promised: a student in pyjamas! Since I'm not good at being sneaky, this is the only one I can show you.

You're welcome for yet another amusing start of your weekend! (Even though we all know that I am four days too late, but thanks for pretending that it was Friday again!)

-------------------------------------------------

Ik wilde deze blog eigenlijk op vrijdag posten, maar mijn weekend was weer eens volgeboekt. Dus, laten we gewoon lekker doen alsof het nog vrijdag is en dat ik deze blogpost wel op tijd heb gepost. Dit is trouwens ook de reden waarom ik twee blogs post vandaag.

Er is alweer een week vol met lessen voorbij. Ik heb veel blogs gesproken over de dingen die ik in mijn vrije tijd doe, dus ik gebruik deze blogpost om te schrijven over school. Sommige mensen hebben me gevraagd of ik uberhaupt wel eens naar school ga, of dat ik alleen maar leuke dingen doe. Dus om mijn opa, oma's en ouders even gerust te stellen: van maandag tot vrijdag ben ik toch echt op de universiteit te vinden! Deze week en volgende week zijn toetsweken. Dit betekent dat de overvolle bibliotheek gevuld is met studenten met wallen tot aan hun kinnen. Gelukkig zie ik er wat frisser uit, ik heb namelijk professoren die weten hoe ze toetsen moeten verspreiden over het semester!

Een grappig fenomeen en een groot verschil tussen de UAlbany en de HAN is dat de lessen gewoon doorgaan tijdens de examenweken. Op de HAN zouden we geen lessen hebben, alleen toetsen.
Iets anders dat me hier opvalt, is dat ze 's nachts studeren aanmoedingen. De bibliotheek is 24/7 geopend en de studenten krijgen van de medewerkers dekentjes, een tandenborstel en tandpasta (maar die laatste twee is voor hun eigen bestwil). toch is het wel apart, want ik heb altijd geleerd dat 's nachts leren slecht is. Je brein werkt minder goed en een goede nachtrust is al de helft van je cijfer.
Gelukkig zal ik zelf weinig gebruik maken van de bibliotheek deze weken. Ik heb maar drie essays te schrijven voor "Teaching in Urban Schools". Deze essays zijn maar twee pagina's per stuk met een dubbele regelafstand. Wat een grap! Dit betekent dat ik weer eens tijd heb om heel veel leuke dingen te doen dit weekend!
Vanavond ga ik samen met Ilka, Thai, Bea en Jill lekker eten bij Anette. Daarna gaan we lekker dansen, in een gay bar deze keer. Dit wordt mijn eerste ervaring met een gay bar dus ik ben heel erg benieuwd.
Morgen is het weer tijd om vermoord te worden in de sportschool door mijn persoonlijke trainer Anette! En 's avonds sleurt zij een groep van de internationale studenten mee naar een Noorse film "The Wave".
Op zondag rijdt Alex mij, Tunckan, Luuk en Jill naar Boston! Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb alleen maar goede dingen over de stad gehoord dus ik kijk er naar uit!

Oke, ik ga weer eens van het onderwerp af. Ik zou over school praten!
Ik heb eerder al verteld welke lessen in volg en waar ze over gaan. "Psychology of Human Sexualities" (psychology van de menselijke sexualiteit) is nog steeds mijn favoriete vak. Ik vind het hilarisch om te zien hoe de gespierde, stoere jongens veranderen in giechelende tienermeisjes als het woord "penis" of "vagina" voorbij komt.

En natuurlijk wil ik weer even opscheppen over mijn cijfers. Deels omdat de lessen supermakkelijk zijn en deels omdat ik gewoon vet slim ben, sta ik nog steeds een 10 gemiddeld voor 3 van de 5 vakken. (De andere twee zijn een teleurstellende 8,7 en een 9,5.) Ik word bijna teleurgesteld als een toetsscore minder is dan 100/100. In Nederland zou een studententien (5,5) allang genoeg zijn, als ik de toets maar haal. Maar hier voel ik me zo slim dat ik mijn cijfers zo wil halen! Ik zal wel weer even moeten wennen aan het niveau in Nederland als ik terug kom!

Oh, de foto die ik heb toegevoegd is de lang verwachte foto van de student in pyjama. Ik ben niet heel goed in stiekem foto's nemen van anderen mensen, dus dit is de enige foto in mijn pyjama collectie, helaas.

Graag gedaan voor weer een amuserend begin van je weekend! (Ook al weten we allemaal dat het eigenlijk dinsdag is en dat ik vier dagen te laat ben, bedankt voor het doen alsof het afgelopen vrijdag is!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albany

Femke

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 17193

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Mei 2016

Minor in het buitenland

Landen bezocht: