Party in the USA! - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu Party in the USA! - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu

Party in the USA!

Door: Femke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 Februari 2016 | Verenigde Staten, Albany

Het eerste stuk is in het Engels, het tweede in het Nederlands!
The first part is in English, the second in Dutch.

A few weeks ago, I posted about an incident on the UAlbany campus. To sum it up for the ones who didn’t read it (dishonor on you), there was an incident on a CDTA bus with UAlbany students. Three black young women claimed to be discriminated and assaulted by a group of white boys and girls on the bus. Later, a video was released which showed that one of these girls actually threw the first punch. In the last couple of weeks, new investigations provided us with more information. Even the official CDTA in-bus video was released which made clear that it was indeed not true. This video showed that none of the passengers hurled racial slurs. The three students will be served with tickets to appear in court. Even Hilary Clinton tweeted about it.
Almost in every class this week, my professor was talking about it. This university and its’ staff seems to value the opinions of the students a lot. As I said before, I am totally against violence and racism, but I’m also against lying. These three girls probably didn’t know what to do and wanted to protect themselves through lying about the situation. In the heat of the moment, they lied and they didn’t think of the consequences. They didn’t think it would be on national television. This doesn’t mean that I agree with what they did. Lying is never a good thing and innocent people got influenced by this. One guy even dropped out of college because he was threatened. People thought that he was the racist during this incident, but this turns out to be not true.

Besides talking about the bus incident, we also received an concerning e-mail about another incident that occurred on Alumni Quad, where I live. Alumni Quad consists of four buildings. Sayles Hall, Waterbury Hall, Alden Hall, and Pierce Hall. I live at Sayles Hall. Last Wednesday the University Police Department received a report that an armed robbery had occurred. There were no injuries reported. I’ve noticed that things like these are becoming more and more normal to me. Welcome to America! Even though things like this happen, I still feel safe, because there are always people around.
Also, on the night of Monday to Tuesday, there was a fire at the uptown campus.
So, as you can imagine, it was another eventful week!

To lighten up the subject, I will tell a little about my week here. In the Netherlands, my life consisted of school, work, and a lot of parties. In here, I am not allowed in most of the bars, because they’re all 21+. Now that I’ve been here long enough, I know the 18+ places. That helped me to continue with my Dutch lifestyle. Even though it’s slightly different here, I love the group that we are with. On Friday, we lit up the karaoke bar with our awesomeness after an amazing dinner at a sushi restaurant (with the best spicy crab rolls EVER). On Saturday, we celebrates Tom’s 21st birthday. He thought he was giving a party himself, but instead we organized a surprise party. He had a good night, so: mission accomplished!
It’s probably getting boring to read this, because everything in here is just amazing. The group of friends I made here are so sweet and fun to be around! I don’t want time to fly, I wish we weren’t already almost half way there, but I am enjoying every single day!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Een paar weken geleden heb ik een blog geschreven over een incident op de UAlbany campus. Om het even samen te vatten voor de mensen die mijn blog niet hebben gelezen (ga je schamen!), er was een incident met UAlbany studenten in een van de lokale bussen. Drie jonge, zwarte vrouwen hebben aangifte gedaan omdat ze bedreigd en gediscrimineerd zouden zijn door een groep blanke jongens en meiden. Even later werd er een video gepubliceerd, waarin duidelijk werd dat ze niet het slachtoffer waren, maar eigenlijk zelf als eerste hebben geslagen. De afgelopen weken werd er meer en meer onderzocht, waardoor we meer te weten zijn gekomen. Ook de officiële video vanuit de bus werd openbaar gemaakt, waardoor iedereen de waarheid kon zien. De drie meiden hadden gelogen en ze worden morgen in de rechtszaal verwacht. Het was weer nationaal nieuws en zelfs Hilary Clinton tweette erover.
In bijna elke klas werd er door de docent aandacht besteed aan dit incident en de nieuwe inzichten en bekendmakingen. Deze universiteit hecht heel veel waarde aan de meningen van studenten en er vonden veel discussies plaats. Persoonlijk ben ik natuurlijk tegen geweld en racisme, maar ook tegen liegen. Deze drie meiden wisten waarschijnlijk niet wat ze moesten doen en wilden zichzelf beschermen door te liegen over de situatie. Ze hebben gelogen en hebben waarschijnlijk niet nagedacht over de verdere consequenties. Want wie zou nou denken dat het op nationale televisie komt? Dit betekent niet dat ik het eens ben met wat ze hebben gedaan. Liegen is nooit goed en onschuldige mensen zijn hierdoor beïnvloed. Een jongen is gestopt met de lessen hier op de universiteit, omdat hij bedreigd werd. Mensen dachten dat hij de dader, wat dus niet waar blijkt te zijn.

Naast het bus incident, ontvingen we ook een ontrustend e-mailtje over een ander incident. Het vond plaats in Alumni Quad, waar ik woon. Alumni Quad bestaat uit vier gebouwen: Sayles Hall, Waterbury Hall, Alden Hall en Pierce Hall. Ik woon in Sayles Hall. Afgelopen woensdag werd er aangifte gedaan voor een bewapende diefstal. Niemand raakte gelukkig gewond. Ik merk dat dit soort dingen veel normaler worden. Welkom in Amerika! Toch voel ik me nog steeds veilig hier, want ik heb altijd wel mensen om me heen.
Ook was er op maandagavond een brand in een ander gedeelte van de campus, dichter bij de universiteit zelf. Zoals je je dus kan bedenken, is het weer een spannende week geweest hier!

Maar om even over iets anders te praten, wil ik wat vertellen over mijn week hier. En dan vooral het weekend. In Nederland bestond mijn leven uit school, werk en heel veel feestjes. Hier mag ik in heel veel clubs en kroegen niet naar binnen, omdat veel 21+ is. Nu dat ik hier een tijdje ben en hier bekender wordt, weet ik waar ik wel naar binnen mag. Zo kon ik mijn feestleven toch nog doorzetten hier. Ook al is het hier wel wat anders, de groep met mensen maakt het zo leuk! Op vrijdag gingen we weer naar de karaoke bar, na een etentje bij een sushi restaurant (met de beste spicy crab rolls EVER)! Op zaterdag hebben we Tom’s 21ste verjaardag gevierd. Hij dacht dat hij zelf een feest ging organiseren, maar stiekem was iedereen allang in de kamer voor een surprise party! Hij had een goede avond, dus onze missie was geslaagd!

Het wordt waarschijnlijk saai om dit te lezen, omdat alles hier echt heel leuk is! De groep met vrienden die ik hier heb gemaakt is geweldig. Iedereen is zo lief en ik vermaak me prima. Ik wil niet dat de tijd zo snel gaat en dat we niet al bijna op de helft waren, maar ik geniet van elke dag!

  • 29 Februari 2016 - 07:14

    Oma Hondje En Frits:

    O

  • 29 Februari 2016 - 12:48

    Cato Devrught:

    Hoi meiske,leuk dat je het naar de zin hebt,en dank je voor dat ik mee mag genieten
    van je verhalen.Hopelijk komt dit berichtje over,en dan heb ik het wel mooi zelf gedaan.

    Doei lieverd oma XXXXXXXXXX

  • 02 Maart 2016 - 21:51

    Astrid:

    Hoi Femke, ontzettend leuk je blogs.
    Mooie feesten, lekker eten, soms wat 'incidenten', leuke mensen om je heen, veel te zien. Cooool!

    Maar euh... mis ik ergens je stukjes over 'college', de interessante lessen en je geweldige cijfers??☺

    Veel plezier daar nog een tijdje in the States. Vooral volgende week... geef ons neefje maar een extra lekker kusje ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albany

Femke

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 17185

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Mei 2016

Minor in het buitenland

Landen bezocht: