Cheesecake themed week - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu Cheesecake themed week - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu

Cheesecake themed week

Door: Femke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Femke

22 Februari 2016 | Verenigde Staten, Albany

English first, scroll down for the Dutch version.
Eerst in het Engels, scroll naar beneden voor de Nederlandse versie.

Another week has passed in the Ustited Nates of ‘Murica. I think you have read this sentence a lot the last month, so I’m sorry for using it again: it was an awesome week it was! It’s like I never sit still (which was the same back in the Netherlands), which makes time fly. I’m already over a quarter of my stay here… I have been doing so many things that I needed to check the photo gallery on my phone to remember what I did last week.

We started our week with something that Luuk, Jill, and I were looking forward too ever since we heard from it. There was an event in our dining hall with shrimps, steak, asparagus and cheesecake! CHEESECAKE! In the picture I included, you can see how excited Jill was with that last phenomenon. It is not that we hate the food they serve in our dining hall, but we were so looking forward to some real meat and no soft and greasy fries. It was delicious and our stomachs’ wishes were fulfilled for the upcoming days.

The rest of the week was filled just like any other week. Hanging out with the Brazilian/Dutch Squad at the Waterbury basement, but this time I got to teach them how to hula-hoop (which was probably the most amusing thing I have ever seen).
On Wednesday, it was time to cheer for the Great Danes again. They were up against the number 1: Stony Brook. Since the Great Danes are the number two, this game was pretty exciting. Since I now knew the rules and knew when to cheer for the right time, I didn’t look like a loser. And again, our team won!

As you all know, Friday is my favorite day! Back in the Netherlands it meant that I had a long day of working in the supermarket ahead of me on Saturday, but in America it means that I have two whole days off!
I started my weekend at the Cheesecake factory with Ilka, Claire, Jill, Anette, and Will. This was on my bucket list, because I am a big fan of the tv-series the Big Bang Theory and one of the main characters works at a Cheesecake factory. As I main dish I ate lemon-garlic shrimps! After that, I was so full that I could not even eat cheesecake anymore. (Also, the fact that they display the calories on the menu made me feel less hungry haha, still don’t get why they do that!) I did try a little piece of the merengue-lemon cheesecake Jill ordered and it was so awesome! Next time, I will just eat cheesecake or wait for a few hours because my stomach can’t handle that much food!
After that, it was time to dance and sing off the calories at the karaoke bar! As some of you may know, I used to sing in a band and I took singing classes but I didn’t show my skills to the rest yet. I hadn’t been singing in forever, but Luuk encouraged me to sing a song in front of the rest of the group. Before that, I didn’t realize how much I miss singing. I will definitely do it again!

On Saturday, it was time to show everyone my skiing skills at Willard Mountain. The trip was organized by the International Office. Most of the students took skiing lessons, but since my boyfriend had already taught me how to ski, I just went on the mountain immediately. The last time I went skiing, I got really scared because of the height and I didn’t want to ski anymore so I was pretty afraid that that would happen again. But instead, it went great! I did not fall flat on my ass and I even looked a bit graceful while I was skiing. The “Bunny hop” was my favorite slope (it is just as easy as it sounds). At the end, I was able to go off of it full speed.
We were all too tired to function in the evening, so we just held a game night at the quad with a few international students.

To close off the weekend, Jill, Raphael, Alyssa, Marion, her boyfriend, and I went to the State Museum of New York. One of my teachers recommended it, since there was a flower exhibition. It was really cool! There was a massive, 150-years-old carousel on the fourth floor, so our inner child was pleased again.
Later that evening, I went to the movie ‘How to be Single’ with Anette and Jill. My favorite actress, Rebel Wilson played in that movie and I loved it!
When we came back, Jill and I were so extremely tired that we fell asleep immediately. But this weekend was again a great one, they just keep coming!

----------------------------------------------------------------

En weer een week voorbij in Amerika… ik heb het al elke keer gezegd, dus jullie worden waarschijnlijk gek van de volgende zin, maar toch gebruik ik hem nog een keer: het was weer een geweldige week! Het lijkt wel alsof mijn Nederlandse levensstijl hier doorgaat: ik zit nooit stil en er staat altijd wel weer iets in de agenda, waardoor de tijd megasnel gaat. Als ik thuis was, had ik van mijn moeder waarschijnlijk al een preek gegeven over rustig aandoen, maar ik wil alles meemaken! Ik heb deze week weer zoveel gedaan dat ik even de afbeeldingen op mijn telefoon moest bekijken met wat ik allemaal heb meegemaakt.

Ik begon de week met iets waar Luuk, Jill en ik al weken daar uitkeken. Er was een avond in onze kantine met garnalen, steak, asperges en cheesecake! CHEESECAKE! Dat laatste was vooral Jill erg enthousiast over, zoals je kan zien op de foto die ik bijvoeg.
Het is niet dat we het eten in onze kantine haten, maar we waren wel toe aan iets anders dan vieze, slappe, vette patat en droge rijst. Het eten was deze dag tevens heerlijk en de wensen van onze magen waren weer vervuld voor de komende dagen.

De rest van de week was weer zoals alle anderen: chillen in de kelder met de Braziliaanse/Nederlandse squad. Alleen deze week mocht ik iedereen leren hoe ze moesten hoelahoepen, wat waarschijnlijk het meest amuserende is wat ik gezien heb deze week.
Op woensdag was het weer tijd om neer te ploffen op de extreem comfortabele (NOT!) stoeltjes in de SEFCU arena om onze Albany Great Danes aan te moedigen. Deze keer speelden ze tegen de nummer 1 in de competitie: Stony Brook. Aangezien de Great Danes de nummer 2 zijn, was dit megaspannend! Gelukkig wist ik deze keer voor welk team ik moest juichen en was ik niet de loser waar iedereen boos naar omkeek. En natuurlijk hebben onze basketbal mannen weer gewonnen!

Zoals jullie onderhand wel weten, is vrijdag mijn favoriete dag. In Nederland betekende het dat ik vroeg naar bed moest, omdat er op zaterdag een lange dag werken te wachten stond, maar hier betekent het dat ik twee hele dagen vrij heb!
Ik begon mijn weekend in de welbekende Cheesecake factory met Ilka, Claire, Jill, Anette en Will. Dit stond op mijn ‘to-do’ lijstje, omdat in een van mijn favoriete tv-series (the Big Bang Theory) een van de hoofdrolspeelsters hier werkt. Ik at als hoofdgerecht de citroen-knoflook garnalen, welke echt goddelijk waren! Daarna zat ik zo vol dat er geen stuk cheesecake meer in kon! (En ook het feit dat de calorieen overal naast staan op de menukaarten is niet goed voor je eetlust.) Wel heb ik een stukje van Jill’s citroen-merengue cheesecake geprobeerd en hij was heerlijk! Ik heb mezelf al beloofd om een keer terug te gaan voor de cheesecake, maar dan als mijn maag wat leger is.
Daarna was het weer tijd om de calorieen eraf te dansen en zingen in de karaoke bar. Zoals sommigen misschien weten, zong ik altijd in een band. Ik had nog niet serieus gezongen dus de meeste mensen wisten dit nog niet. Luuk moedigde me aan om toch een liedje te zingen. Nu realiseerde ik pas hoe erg ik het zingen mis, dus we moeten elke week maar terug gaan voor mijn moment of fame!

Op zaterdag was het tijd om de skis onder te binden en in een ouderwetse gele schoolbus naar Willard mountain te rijden voor een dagje skieen. Veel van de internationale studenten namen lessen, maar omdat mijn vriend me al had leren skieen was dat niet nodig en kon ik meteen naar de ‘Bunny hop’ (is net zo makkelijk als het klinkt). De laatste keer dat ik ging skieen werd ik heel bang vanwege de hoogte, dus ik was bang dat dat weer zou gebeuren. In plaats daarvan ging het supergoed en ben ik geen een keer op mijn kont gevallen!
In de avond waren we veel te moe om te functioneren, dus we hebben weer een spelletjesavond gehouden met iedereen die nog niet lag te slapen.

Om het weekend af te sluiten, ging ik met Jill, Raphael, Alyssa, Marion en haar vriendje uit Frankrijk naar het museum van de staat New York. Een van mijn docenten had me dit aangeraden, omdat er een bloemen excursie was. Ik keek mijn ogen uit! Naast dat het heel groot en indrukwekkend was, was er op de vierde verdieping een mega grote en 150 jaar oude draaimolen. Het kind in ons was dus ook weer blij!
Later die avond ging ik met Anette en Jill naar de film ‘How to be Single’ in de bioscoop. Mijn favoriete actrice speelde in deze film (Rebel Wilson), dus dat was even een heerlijk relaxmomentje!
Toen we terugkwamen, waren Jill en ik zo enorm moe dat we meteen in slaap vielen.
Dit weekend was dus weer een superleuke, ze blijven maar komen!

  • 22 Februari 2016 - 21:06

    Anne:

    Mama en ik hebben die film ook gezien!! Besloten dat we maar beter niet single konden blijven. En dat we snel naar New York moeten.. :)

  • 23 Februari 2016 - 11:43

    OmaCato:

    o

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albany

Femke

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 17187

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Mei 2016

Minor in het buitenland

Landen bezocht: