GO PANTHERS!! - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu GO PANTHERS!! - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Femke Vries - WaarBenJij.nu

GO PANTHERS!!

Door: Femke de Vries

Blijf op de hoogte en volg Femke

06 Februari 2016 | Verenigde Staten, Albany

Het eerste stuk is in het Engels, het tweede in het Nederlands!
The first part is in English, the second in Dutch.

So, I realised it has been almost a week since I last posted something on my blog. Time flies over here. But I thought it was time for a new update from Albany.
And what an eventful week it was! A lot of things happened at the University at Albany campus, which you might have seen on the news.
Three black young women claimed to be discriminated and assaulted by a group of white boys and girls on the bus. The entire school was talking about it, everyone formed their opinions and there was even a rally on Monday to show support to the victims.
A few days ago, a video someone made on that bus got released. This video showed that it was actually one of these “victims” who threw the first punch. Nothing is confirmed yet, but it seems like all of this is not even true. That doesn’t mean that the rally was useless. I liked the idea of the rally. People showed that they care about equality and they do not agree with people who discriminate.
It was such a hot topic that it was even on CNN. This is a link to the CNN news article, if you’d like to read more about it: http://www.cnn.com/2016/02/01/us/new-york-albany/.

But that’s not the only “exciting” thing that happened on campus this week. The University was apparently not enough in the spotlight already. An unidentified black man (ha-ha, Blue Mountain State reference) decided to rob and assault a man on the parking lot of the hall where I live. Fun times!
But Mom, don’t worry, I’m safe! The K9-unit is watching us from the parking lot since this took place. Even though Jill does not like them because they never bring their dogs, at least we know we’ll be safe here.

To move on to a more romantic subject, Valentine’s day is coming up! Usually I would spend it with my boyfriend, doing something nice together. This year, it’s a little bit different. Since we’re 3615 miles apart from each other, I had to find another activity.
And I think I did a pretty good job at that! I’m spending my Valentine’s weekend in New York City with three pretty awesome girls. I’m so excited for next weekend and I know we’ll have a great time there!

But before we go, I have one more busy and fully scheduled weekend ahead of me. Today, after my last class, I went ice skating with Tunckan and Jill. When we were there, some other international students joined us. At the beginning I sort of looked like Bambi on ice, but I found my flow and I did not fall at all! My bum is still bruise-free!

After that, we had a fun night of playing games with some of the Brazilian international students. After making some attempts of beating everyone at SkipBo and Uno, I reminded myself that I still had a blog to write. So here I am now, lying in my bed. Since I promised someone that there would be a blog ready when he wakes up, I hope I’m still on time.

Tomorrow, I’m going to my first real university game. The men’s basketball team has an important game in the evening. So, I’ll finally be able to see the typical American cheerleaders, orchestra, mascot and the players! So excited to cheer for the Great Danes!

On Sunday, I have a “bowl-themed” day. First, we’re going bowling with some of the internationals. Afterwards, I have a Superbowl party. Everyone who knows a little bit about American Football knows that this is a pretty big deal. My father is a fan of American sports and likes to watch ESPN. Also, I watch Blue Mountain State, so I know the rules (kind of). I’ll be cheering for the Panthers on Sunday! (They’re playing against the Broncos.)
Of course, it’s fun to have the chance to watch this game here with some friends. But I will admit that the halftime show with Coldplay is also one of the reasons why I want to watch it!

Now I don’t want to take up your entire Saturday morning, so I’ll finish my blog here with something fun! I received my first four grades for my favorite class: Psychology of Human Sexualities (basically a class about sex) and I got four A’s! (For the Dutchies: an A is equal to a 10.)
I just can’t believe this is my third week already. Three weeks ago I was on my way here and now I actually started a life here with a lot of new friends! So you could state that I’m doing great over here!

----------------------------------------------------------------

Dus, ik realiseerde me vandaag dat het alweer bijna een week geleden is dat ik hier iets heb geschreven. De tijd gaat hier ook zo enorm snel. Tijd voor een nieuwe update vanuit Albany! En wat een bijzondere week was het toch weer… Er gebeurden weer lekker veel dingen op de campus, wat je misschien wel hebt gelezen op het internet.
Drie getinte meiden deden aangifte omdat ze gediscrimineerd en aangevallen zouden zijn in een bus door een groep blanke jongens en meiden. De hele school had het erover, iedereen vormde een mening over het incident en er was zelfs een soort protest op maandag om de slachtoffers te steunen.
Een paar dagen geleden werd er een video online gezet die iemand in die bus had gemaakt. Deze video liet echter zien dat het eigenlijk een van deze “slachtoffers” was die de eerste klap uitdeelde. Nog niets is officieel bekend gemaakt, maar het lijkt er dus op dat het niet eens klopt. Dat betekent niet dat het protest onnodig was. Ik vind het nog steeds goed dat mensen lieten zien dat ze tegen discriminatie zijn.
Het hele incident was zo aangrijpend dat het zelfs op CNN te zien was (vergelijkbaar met het NOS nieuws). Dit is de link naar het artikel, mocht je er meer over willen lezen: http://www.cnn.com/2016/02/01/us/new-york-albany/.

Maar dat is niet het enige spannende dat er deze week gebeurde op de campus. Schijnbaar vonden sommige mensen dat de universiteit nog niet genoeg in het nieuws was geweest. Een nog niet geïdentificeerde man heeft een jongen overvallen en beroofd op de parkeerplaats van het gebouw waar ik woon. Joepie!
Maar mam, maak je geen zorgen. De K9-agenten staan sinds het spektakel dag en nacht op de parkeerplaats om ons in de gaten te houden! Ook al baalt Jill ervan dat ze hun honden niet meenemen, we weten in ieder geval wel dat we hier veilig zitten.

Om even over te gaan op een meer romantisch onderwerp, Valentijnsdag komt eraan! Normaal gesproken zou ik deze dag doorbrengen met mijn vriend, terwijl we iets clichés zouden doen om de dag van de liefde te vieren, maar dit jaar is dat natuurlijk iets anders. Omdat we nogal wat kilometertjes van elkaar verwijderd zijn, moest ik een nieuwe activiteit zoeken. Gelukkig wilden Jill, Anette en Ilka me uit de brand helpen en helpen ze deze arme meid door met haar mee te gaan naar New York City tijdens Valentijnsweekend!

Maar voordat we gaan, heb ik nog een lekker druk en volgepland weekend voor de boeg. Vandaag, na mijn laatste klas, ging ik schaatsen met Tunckan en Jill. Eenmaal daar werden we vergezeld door andere internationale studenten. In het begin was ik een soort van Bambi on ice, maar na een tijdje ging het steeds beter. Ik ben niet eens gevallen, dus mijn kont is nog gewoon de natuurlijke kleur!

Daarna was het tijd voor het inmaken van de Brazilianen bij SkipBo en Uno. Nadat ik iedereen met een gedeukt ego heb achtergelaten, ben ik achter mijn laptop gaan zitten om mijn blog te schrijven. Dat krijg je als je iemand belooft dat er een blog klaar staat zodra hij wakker wordt. Laten we hopen dat Niels een uitslaper is en ik wat sneller leer typen.

Morgenavond ga ik naar mijn allereerste echte wedstrijd hier van de “Albany Great Danes”. Het mannen basketbal team heeft een belangrijke wedstrijd en ik dacht dat ze wel wat Nederlandse support konden gebruiken. Stiekem kijk ik het meeste uit naar het zien van de cheerleaders en de mascotte, maar ik kom natuurlijk voor de winst!

Zondag heb ik een dag die in het thema staat van de “bowls”. Eerst gaan we bowlen met de internationale studenten en daarna is het tijd voor een Superbowl feestje! Voor iedereen die een beetje verstand heeft van American Football hoef ik niet uit te leggen dat die wedstrijd best wel belangrijk is. Dit jaar spelen de Panthers tegen de Broncos.
Mijn vader is fan van Amerikaanse sporten en hij kijkt dan ook wel eens ESPN. Ook kijk ik een tv-serie over football (of ja, over de feestjes eromheen meer) genaamd Blue Mountain State, dus ik ken de regels wel een beetje.
Natuurlijk is het leuk om de wedstrijd daar te kunnen kijken en te hopen dat ik op het goede moment kan juichen, maar stiekem moet ik toegeven dat ik ook wel heel erg uitkijk naar de show in de rust. Mijn favo band Coldplay treedt dan op, dus ik ga de longen uit mijn lijf schreeuwen, niet alleen tijdens de wedstrijd zelf. (GO PANTHERS!!)

Nu wil ik niet jullie hele zaterdagochtend in beslag nemen, want de markt/werk/bier/TV/huiswerk wacht waarschijnlijk op je, dus ik eindig mijn blog met een leuk nieuwtje! Vandaag ontving ik mijn eerste vier cijfers voor mijn favoriete les: Psychologie van menselijke seksualiteit (om samen te vatten: les over seks). Mijn eerste vier cijfers waren alle vier hetzelfde: 10! Perfecte student hiero!
Ik kan niet geloven dat het alweer de derde week is. Drie weken geleden, rond deze tijd, zat ik in het vliegtuig en nu ben ik een soort van ander leven begonnen met heel veel nieuwe vrienden! Je kan dus wel stellen dat ik me prima vermaak hier en dat het goed met me gaat!

  • 08 Februari 2016 - 11:44

    Louistje:

    Feeemkuuuhhhhh!!!!

    Heel veel plezier en alleen maar leuke en goeie dingen gewenst, ben best een beetje jaloers hoor!
    En pas goed op jezelf anders kom ik effe langs daarzo :-D

    Je favorietste oom

  • 15 Februari 2016 - 17:14

    Jan Linders:

    Hi Femke, Panthers, Broncos and Cold Play ( in random order)....who would want to miss that....I really enjoyed reading your posts because they radiate enthusiasm and eagerness to learn more about this famous country and its funny people....You'll certainly discover more differences between your new temporary home and Doetinchem...-:). Keep us posted and take care, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Albany

Femke

Actief sinds 25 Dec. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 17189

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 25 Mei 2016

Minor in het buitenland

Landen bezocht: